جستجو
Close this search box.
لوگو وودن اصلی
جستجو
Close this search box.

دکوراسیون داخلی منزل و آشپزخانه

با تغییر ساخت و ساز ساختمان ها ابعاد آشپزخانه و طراحی آن با دوران قبل بسیار تغییر کرده است، و می توان چیدمان های جدید و کاربردی تری را ایجاد کرد برای مثال در آشپزخانه های قدیمی یکی از المان های ثابت اپن به حساب می آمد اما امروزه در ساخت آشپزخانه کمتر دیده می شود.

طراحی دکوراسیون داخلی چیست؟

طراحی داخلی (به انگلیسی: Interior Design)، هنر و علم ارتقای فضای داخلیِ ساختمان برای دستیابی به محیطی سالم‌تر و زیباتر برای افرادی است که از فضا استفاده می‌کنند. طراح داخلی کسی است که چنین پروژه‌های ارتقایی را برنامه‌ریزی، تحقیق، هماهنگی و مدیریت می‌کند. طراحی داخلی یک حرفه چند وجهی است که شامل توسعهٔ مفهومی، برنامه‌ریزی فضا، بازرسی سایت، برنامه‌نویسی، تحقیق، ارتباط با ذینفعان یک پروژه، مدیریت ساخت و اجرای طرح است.
دکوراسیون به معنای آراستن، چیدمان و مرتب کردن می باشد. دکوراسیون (به انگلیسی decoration ) می باشد. دکوراسیون به معنای انتخاب درست وسایل برای چیدمان قسمت های مختلف خانه می باشد، برای مثال آشپزخانه، اتاق خواب، اتاق نشیمن، حمام و دستشویی است. برای خیلی از افراد این کار بسیار ساده است و کاری پیش پا افتاده می باشد اما باید  این را بدانید که طراحی دکوراسیون نیازمند دانش است.

مجله وودن، وودن مگ، طراحی و دکوراسیون داخلی

مجله وودن، وودن مگ، طراحی و دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون منزل

طراحی دکوراسیون داخلی منزل با هدف هماهنگ سازی اجزای داخلی خانه انجام می شود و هدف اصلی آن ایجاد فضای گرم و دل انگیز در خانه می شود. مخصوصا خانه های امروزی که با استفاده از دکوراسیون می توانید فضای بهتری ایجاد کنید. وقتی خانه را با اصول طراحی دکوراسیون داخلی  چیدمان می کنید حس و حال خوبی در آن لحظه برای افراد ایجاد می شود حس ورود به خانه جدید است. اگر می خواهید از منزل خود حس خوب بگیرید و احساس شادی داشته باشید می بایست نکات مهم در رابطه با طراحی دکوراسیون را بدانید و انتخاب درست رنگ هم می تواند به شما در این موضوع کمک کند.

مجله وودن، وودن مگ، طراحی و دکوراسیون داخلی

مجله وودن، وودن مگ، طراحی و دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

برای تغییر دکوراسیون داخلی اولین چیزی که به ذهن هر کسی می آید تعویض لوازم چوبی از جمله مبلمان می باشد. اما باید این را در نظر داشته باشید که با خرید مبلمان تقریبا خودتان را محدود می کنید اولین موضوعی که حائز اهمیت است تعویض رنگ دیوار ها و فرش ها می باشد و بعد از بهتر است به فکر تعویض مبلمان خود باشید. در کنار این ها باید این را در نظر داشته باشید که چه میز تی وی مد نظرتان است و یا چه اندازه تلویزیون، میز کنسول، میز ناهار خوری و هر چیزی که مربوط به دکوراسیون و چیدمان خانه شما می باشد.

مجله وودن، وودن مگ، طراحی و دکوراسیون داخلی

مجله وودن، وودن مگ، طراحی و دکوراسیون داخلی

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است. چون آشپزخانه مناسب با دکوراسیون خوب از ایمنی بالا برخوردار است. آشپزخانه قلمرو خانم ها بوده و از اهمیت بالایی برای آنها برخوردار است، و آنها دوست دارند بدون مزاحمتی به آشپزی بپردازند. بنابراین مرتب و منظم بودن این فضا برای آنها بسیار حائز اهمیت است. می توان گفت یکی از مزاحم ترین المان ها در وسط آشپزخانه، میز ناهارخوری است. جایگذاری این میز را باید با توجه به فضاهایی که دارید انجام دهید.

مجله وودن، وودن مگ، طراحی و دکوراسیون داخلی

کابینت های آشپزخانه

از اصلی ترین عناصر آشپزخانه کابینت می باشد. انتخاب کابینت می تواند روی فضای آشپزخانه تاثیر زیادی بگذارد، چون اولین چیزی که داخل آشپزخانه توجه را ستمت خود جلب می کند، کابینت ها هستند. از نکات مهم حین طراحی کابینت می توان به نکات زیر اشاره کرد.

  • جنس کابینت: جنس کابینت بسته به سبک و جنس و نوع دکور شما متغییر باشد مانند: ممبران، ام دی اف، پلی یورتان، شیشه ای و حتی پلاستیکی باشد.
  • کیفیت و ساخت: باید در برابر ضربه، خط و خش و رطوبت و … مقاوم باشد.
  • رنگ کابینت ها: طبق متراژ و نوع دکوراسیون رنگ کابینت ها متغییر است. برای فضا های کوچک رنگ های روشن استفاده شود.
  • متراژ آشپزخانه: متراژ آشپزخانه روی قیمت کابینت ها تاثیر می گذارد.

متریال مورد استفاده در کابینت

  • چوبی
  • ام دی اف
  • هایگلاس
  • ممبران
مجله وودن، وودن مگ، طراحی و دکوراسیون داخلی

مجله وودن، وودن مگ، طراحی و دکوراسیون داخلی

سبک های مورد استفاده در چیدمان آشپزخانه

  1. مدرن
  2. کلاسیک
  3. رترو
  4. روستیک
  5. بوهمی

سخن پایانی 

در این مقاله در رابطه با دکوراسیون و هر چیزی که مریوط به دکوراسیون داخلی و آشپزخانه می باشد را برای شما شرح داده ایم و امیدواریم که برای شما مفید واقع شده باشد. می توانید با مراجعه به سایت گامینو و دیدن از محصولات چوبی و دکوری آن چیدمان زیبایی را در منزل خود داشته باشید.

عضویت در خبرنامه