جستجو
Close this search box.
لوگو وودن اصلی
جستجو
Close this search box.

مبل ال بخرم یا نه؟ راهنمای خرید مبل ال

امروزه انتخاب و خرید مبلمان کمی سخت شده است، به خاطر تنوع بالا و جنس های مختلفی که داخل بازار ارائه می شود. اما در نهایت سلیقه افراد است که باعث انتخاب مبلمان می شود. اگ رقصد خرید مبلمان ال را دارید این مقاله را از دست ندهید، چون در این مقاله از وودن مگ سعی داریم نکات مفید خرید مبل ال را برای شما بازگو نماییم.

مبل ال چیست؟

مبل ال از واژه انگلیسی L  گرفته شده و مبل ال به انگلیسی Corner Sofa می باشد که حتی اگر به معنی انگلیسی آن توجه کنیم از لحاظ ظاهری به این معناست که دو ضلع به صورت 90 درجه بر هم عمودند و همین معنای گوشه و یا کنج را می دهد، این مبلمان برای افرادی که خانه کوچکی دارند بسیار مناسب و شیک می باشد.

مطالعه بیشتر. راهنمای کامل جهت انتخاب لوستر برای فضای پذیرایی

انواع مبلمان ال

  •  مبل ال باکس دار: باکس به بخش هایی گفته می شود که شبیه به یک جعبه در تشک و یا دسته ها به کار رفته است و اصطلاح انگلیسی آن Box storage می باشد. این مبل ها بیشتر برای خانه های کوچک مناسب است، همچنین می توانید کنار این باکس ها، کتابخانه کوچک زیبا و یا شلف تهیه کنید.
  • مبل ترکیه ای:  این مبلمان در سبک های مدرن و کلاسیک بیشتر ساخته می شوند و از زیبایی و راحتی بر خوردار هستند.
  • مبل ال تخت خواب شو: برخی از مبل های ال قابلیت تخت شدن را دارند و از پشتی متحرک و مکانیزمی برخوردار هستند این مبلمان بار یکسانی که خانه های کوچک دارند و یا مهمان زیاد دارند بسیار مناسب است.
  • مبلمان ال چستر: هنگامی که شما مبل ال چستر خریداری می کنید هم مبل ال را دارید و هم مبل چستر، مبل ال چستر بیشتر برای خانه های بزرگ تر طراحی شده اند پس اگر خانه ای کوچک دارید و مبل ال را برای فضای کمی که می گیرد تهیه می کنید مبل چستر انتخابی مناسب نخواهد بود و همینطور بودجه بیشتری هم نیاز است، مبلمان چستر به خاطر لمسه کاری هایی که دارد آن را خاص و گران می کند.

مطالب مرتبط. انتخاب مبلمان مناسب در دکوراسیون داخلی؛ مبلمان جدید 1403

نکات مهم خرید مبل ال که باید مد نظر داشته باشید!

  • فوم نشیمن

مبل های راحتی و ال بیشتر از مبلمان کلاسیک و استیل مورد استفاده قرار میگیرند، پس به همین دلیل باید از فوم مناسب و استفاده شود چون با نشستن و برخواستن زیاد ممکن است به فوم آن فشار بیاورد البته در صورت مرغوب نبودن. فوم های مورد استفاده در مبلمان ال بیشتر از جنس فوم سرد است، خاصیت فوم سرد این است که خاصیت ارتجاعی آن نمی گذارد در یک حالت بماند یعنی محض بلند شدن به حالت اولیه باز می گردد. پس راحتی فوم، خاصیت ارتجاعی بالا و عدم تغییر شکل مبل در گذر زمان از خاصیت های ممتاز به شمار می آید. اغلب از فوم ها یا اسفنج های سی کیلویی یا سی و پنج کیلویی برای مبلمان ال استفاده می شود.

  • کلاف مبل ال

اگر مد نظر دارید که مبلی تهیه کنید هیچ گاه به دنبال مبل های ارزان نروید چون مهمان یک یا دو سال خانه شما هستند و سعی کنید مبلمان با قیمت معقول تهیه کنید چون از متریال مناسب استفاده می کنند. کلاف مبلمان مرغوب اغلب از چوب سفید و چوب راش می باشد. این چوب ها از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

  • آستر رویه مبل

آستر رویه مبل همیشه طبق سلیقه و نیاز شما انتخاب می شود. استر ها انواع متفاوتی دارند از جمله:

    • پارچه چرمی
    • پارچه نخی
    • پارچه مخمل
    • پارچه کتان

اگر شما قرار است از مبلمان زیاد استفاده کنید بهتر است از پارچه های ضخیم برای مبلمان خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید. 6 ایده جذاب برای چیدمان حیاط خلوت

سخن پایانی

طبق سخنان بالا متوجه این موضوع شدیم که خرید مبلمان ال یکسری نکات مهم دارد که با رعایت آن می توانید خریدی موفق و عالی داشته یاشید. مجله وودن پاسخگوی تمامی نیاز های شما می باشد.

عضویت در خبرنامه