جستجو
Close this search box.
لوگو وودن اصلی
جستجو
Close this search box.

سبک ماوریک در دکوراسیون داخلی؛ سبکی آزاد

سبک مارویک، یک سبک برجسته و  پراکنده گزین است؛ مشابه دیزاین هایی که منحصر به فرد بودن، خلاقیت و سنت شکنی را داد میزنند. منقش به ترکیبی از سبک ها، عصرها، تاثیرات فرهنگی، تلفیقی از رنگ های زنده، بافت های متضاد و تنوع در طرح های خلاقانه و برای ایجاد محیطی غنی برای بصر و پویا؛ که شخصیت این سبک را میسازند. عناصر کلیدی در سبک دکوراسیون ماوریک اثاثیه ی خاص و بی‌همتا، که معمولا در سمساری های قدیمی پیدا میشوند یا لوازمی است که طوری شخصی سازی شده تا منعکس کننده ی سلیقه ی فردی باشند. سبک ماوریک هر دو حالت وسایل گران قیمت و لاکچری و بودجه ی مقرون به صرفه را در بر میگیرد، که با تشویق مردم به خرید آیتم های دست ساز و وسایل بازیافت شده در کنار لاکچری بودن میپردازد. سبک ماوریک بسیار انعطاف پذیر است و با تمرکز بر روایت یک حکایت از طریف دکور، اجازه میدهد تا لوازم قدیم و جدید را با هم تلفیق کرده یا درکنار هم مورد استفاده قرار دهید. در نتیجه، در فضایی که احساس انتخاب های استادانه را القا میکند، و خیلی خاص شخصیت مالک آن را بازتاب میکند، و باعث عمیقا وشخصی شدن فضا و  مکان میشود. چه از طریق استفاده ی خلاقانه از فضا، ترکیبات دور از ذهن آیتم ها یا تلفیقی سرزنده وپرشور از تاثیرات؛ سبک ماوریک تماما از خانه ایی سخن میگوید که به اندازه ی صاحب و ساکن آن خانه متمایز و چند بعدی است. اگر تا اینجا از این سبک لذت بردید، همراه باشید تا مجله ی دکوراسیون وودن مگ به شما ترفند های اعمال این سبک در خانه را به شما آموزش دهد.

 

سبک ماوریک در دکوراسیون داخلی خانه

همانطور که پیشتر گفتیم، سبک ماوریک تمایز و انحصار، انتخاب های پراکنده و ناهماهنگ و برجستگی را در بر میگیرد. هدف این سبک شکستن سنت ها و قوانین و تلفیق آنها با رنگ ها و سبک ها و بافت های مختلف در حالتی غیر منتظره و خلاقانه و یکتاست. در ادامه عناصر کلیدی در سبک مارویک را با هم مرور میکنیم:

ترکیبات متنوع

ترکیبات متنوع

1. ترکیبات متنوع

سبک ماروین اغلب سبک ها و دیزاین های مختلف را در هم تلفیق میکند، از قدیمی تا مدرن، صنعتی تا بوهمی (هنجارشکن). این عمل سبب خلق یک لایه ی محیط غنی از نظر بصری (شلوغ و درهم) میشود که احساس شخصی بودن به مخاطب میدهد. یک فضای مارویک میتواند از مبلمان مدرن با دکوری و تزئینات ویکتوریایی استفاده کند. یا سبک هنری را با مینیمالیست تلفیق کند. ایده ی ایجاد یک گفتگو میان عصرهای مختلف و اجازه دادن به هر عنصر برای به چشم آمدن وجود دارد.

رنگ های زنده

رنگ های زنده

2. رنگ ها و طرح های برجسته

این سبک رنگ های پرشورف ترکیبات نامتعارف، طرح های قابل توجه را در بر میگیرد. سبک مارویک از ترکیباتی که ممکن است  نامانوس به نظر برسند، ابایی ندارد. دکوراسیون داخلی ماوریک معمولا انتخاب رنگ های برجسته، رنگ های جواهری عمیق، تناژ های رنگ های طبیعی، رنگ های پایه ی پرشور را در برمیگیرد. این ها با رنگ های خنثی یا ملایم به تعادل میرسند. یا این کار اطمینان حاصل میکنید که فضا به جای سردرگم کردن، مهمان نواز باقی بماند.

گویای شخصیت

گویای شخصیت

3. گویای شخصیت

سبک مارویک به شدت و عمیقا شخصی است. اغلب شامل یک ترکیب از منحصر به فرد و دمدمی از آیتم هاست نظیر یادگاری، هنر یا اثاثیه ی ناهمسان که شخصیت صاحب خانه را بازتاب میکند. هر عنصر در سبک مارویک، یک داستان دارد. چه یادگاری و خاطره ی یک سفر باشد، چه دورهمی خانوادگی یا یک گنچ شخصی؛ این اشیا فقط بخاطر زیبایی انتخاب نشده بلکه بخاطر خاطرا و احساساتی که ترغیب می کنند اهمیت دارند. دکوری های دست ساز و یا شخصی سازی شده رایج هستند. ممکن است شما را با تغییر کاربری آیتم و تبدیل آن بهچیزی جدید درگیرکند، مانند تبدیل یک در قدیمی به میز نهارخوری یا یک چمدون قدیمی به جعبه های ذخیره سازی.

استفاده خلاقانه از فضا

استفاده خلاقانه از فضا

4. استفاده خلاقانه از فضا

اغلب سبک مارویک، ساختار های ابداعی برای استفاده از فضا را شامل میشود. این شامل تجدید نظر درباره ی هدف کاربرد یک اتاق و یا قرار دادن آیتم های غیر معمول در فضاهای بی‌ربط باشد. این سبک اغلب استفاده ی نامتعارف از فضا را به چالش میکشد. یک اتق نهارخوری میتواند کتابخانه هم باشد. یا یک اتاق پذیرایی رسمی با وجود یک نَنو (نوعی تخت یا پارچه توری محکم برای خواب که دو سر آن را به حایی گره زدند و توی ان می خوایبد) به فضایی برای ریلکس کردن تبدیل میشود. گوشه های متفاوت و غیر قابل استفاده میتوانند به یک مکان نرم برای خوابیدن و مطالعه تغییر شکل دهند. استفاده از هر سانت به طوری که خیال انگیز و عمدی باشد، یکی از اهداف مارویک است.

ناهمسانی

ناهمسانی

5. ناهمسانی

عدم پذیرش عمدی وسایل یکپارچه و یک شکل، در قبال استفاده از دیزاین های نرمال و ناهمسان. ممکن است شامل آیتم های با کیفیت و بی کیفیت باشد، یا ترکیبات متنوع سبک هایی که سنت نیستند را دربر بگیرد. جفت کردن متریال های لاکچری مثل مخمل و مرمر با عناصر صنعتی همچو سیمان و فلز مهر این سبک است. مثلا، یک مبل مخملی نرم در مقابل یک دیوار از آجر خام و نمایان، یا یک میز جلو مبلی مدرن شیشه ایی روی پارکت چوبی. ممکن است یک صندلی راحتی کلاسیک را در کنار یک میز پاتختی فرفورژه ببینید، کهیکتنش بصری ایجاد کرده که باعث بیشتر پویا شدن فضا شده است.

تمرکز روی هنر

تمرکز روی هنر

6. تمرکز روی هنر

این استایل اغلب ویژگی های برجسته و آثار هنری چشم نواز، مبلمان یا دکوری هایی است که توجه را به خود جلب میکند. هنر نقش بسیار چشمگیری در سبک مارویک ایفا میکند، معمولا از راه های نامتعارف. ممکن است یک تابلو با ابعاد بسیار بزرگ را ببینید که به دیوار تکیه داده شده، یا یک گالری منتخب از تابلو ها که در ابعاد وسبک های مختلف کنار هم قرار دارند. عناصر کاربردی مانند چراغ ها یا مبلمان هم ممکن است بخشی از این هنر باشند. مثلا، یک لوستر با طراحی پیشرو یا یک صندلی که شبیه به یک مجسمه ی مدرن می باشد.

کلام اخر

کلام اخر

کلام آخر

سبک مارویک برای کسانی ایده‌آل است که میخواهند خانه شان انعکاسی از شخصیت و سلیقه ی منحصر به فرد خودشان باشد و از آزمون و خطای فضای زندگی خود ترسی ندارند. هدف این سبک خلق خانه اییست که کاملا احساس “مالکیت” به شما میدهد، و از هیچ قانون و ترند سختگیرانه ایی پیروی نمیکند.

سوالات متداول

  • سبک ماوریک گران است؟ نمیتوان گفت اینسبک گران است، چون تنوع اقلام و کالا و مبلمان انقدر بالاست که در هر رنج کیفیت و قیمیت پیدا میشود.
  • سبک مارویک ازکی شروع شده؟ این سبک برخلاف باقی نقطه ی شروعی ندارد، ولی اوج استفاده از آن در اواخر دهه ی 90 و آخر قرن بیست و اوایل قرن 21 بوده است.
  • آیا این سبک نقطه ی مقابل سبک مینیمال است؟ نقطه ی مقابل سبک مینیمال، ماکسیمال یا شلوغ پسندی قرار دارد که میتوان شاخه ایی از ماوریک در نظر گرفت و پاسخ این سوال را با جواب مثبت داد.
  • این سبک قانونی دارد؟ خیر، این سبک آزاد و کاملا بی قانون است که فرد میتواند هرطور دلش میخواهد آن را خلق کند و یا تغییر دهد.
عضویت در خبرنامه