جستجو
Close this search box.
لوگو وودن اصلی
جستجو
Close this search box.

دستگاه الیت چیست؟ آشنایی با دستگاه الیت + ویدئو

Mini Fix یا در فارسی دستگاه الیت، یک نوع پیچ است که شرکت Hafele در سال 1980 ابداع شد. دستگاه الیت نوعی اتصال بین دو صفحه ی ام دی اف یا لترون ایجاد میکند که باعث میشود مونتاژ و یا دمونتاژ کردن محصولات چوبی بسیار ساده گردد. همچنین اتصالات و جای آنها در محصولی که با دستگاه الیت تولید شده قابل مشاهده نیست.
با استفاده از دستگاه الیت هچ محدودیتی در تولید مصنوعات چوبی وجود ندارد. استفاده از دستگاه الیت باعث سهولت در حمل و نقل محصول چوبی و اتصال ساده ی آنها میشود. مجله ی وودن مگ امروز به بررسی ویژگی های این دستگاه انقلابی پرداخته است.

ویژگی های برجسته ی استفاده  از دستگاه الیت

در مقایسه با پیچ های معمولی، ان مقاومت و استحکام بالای الیت است که آن را متمایز میکند. برای اتصال دو قطعه ام دی اف به یکدیگر نیازی به چسب شیمیایی نیست که همین امر سبب پیشگیری از آسیب هایی که مواد شیمیایی برای محیط زیست و انسان ایجاد میکنند، شده است.

سهولت در نصب و مونتاژ

دستگاه الیت موجب شده که اگر شما یک میز تلویزیون چوبی جدید خریده اید و آن را در منزل تحویل گرفته اید، بسیار آسان و سریع بدون نیاز به تخصص توسط خود شما و یا پرسنل نصب و مونتاژ انجام شود.

توانایی مونتاژ و دمونتاژ چندباره

برای مستاجر ها مهم است که بدانند میتوانند محصول خود را به اسانی جا به جا کنند یا خیر. مژده که محصولاتی که با دستگاه الیت ساخته شده اند قابلیت جدا کردن و اتصال مجدد بدون هیچ تغییری در ظاهر یا استحکام قطعات محصول را دارند.

مجله ی طراحی دکراسیون وودن

مجله ی طراحی دکراسیون وودن

محل اتصالات مخفی می مانند

جای سوراخ، میخ یا اتصالات به وجود آمده در محصولی که با دستگاه الیت ساخته شده است بر خلاف پیچ های معمولی به هیچ عنوان قابل دیدن نیست. پس نیازی نیست برای پوشاندن جای پیچ ها به دنبال ترفند باشیم.

بدون نیاز به ابزار حرفه ایی

یک دریل یا پیچ گوشتی ساده برای باز و بسته کردن اتصالات تخت خواب دو نفره کافی است و حتی نیازی به بیشتر از یک فرد برای انجام کار نمی باشد.

نگاهی دقیق تر به پیچ الیت

پیچ های الیت سه بخش  پیچ فلزی، رول پلاک پلاستیکی و میله رابط فلزی تشکلی شده که با اتصال به هم قطعه ی الیت به وجود میآید.

مجله ی طراحی دکراسیون وودن

مجله ی طراحی دکراسیون وودن

بررسی دستگاه الیت زن

این دستگاه در ورق ام دی اف سوراخ های مخصوص و سریع ایجاد میکند. سوراخ های بدون هیچ ایراد و دارای دو جهت مته (ایجاد شده در قسمت افقی متی سوراخ 8 میلی متری، بخش عمودی سوراخ 15 میلی متری) می باشند.
کلیه ی سوراخ کاری های روی محصولات با دقت فراوان و سرعت بالا توسط دستگاه الیت انجام میشوند.

چطور پیچ الیت نصب می شود؟

بعد از ایجاد سوراخ روی ام دی اف ت.سط دستگاه الیت زن، باید پیچ در رول پلاک مناسب قرار گرفته و نصب شود. سپس مهره ی مورد نظر را بر روی قطعه چوب دیگر تعبیه میکنند. در نهایت با قرار گرفتن دو قطعه در کنار هم و چرخاندن مهره حول پیچ دوم قطعات کاملا به همچفت و متصل شده اند.

سخت آخر

اگر شما عزیزان به خرید یک محصول ام دی اف که با دستگاه الیت ساخته شده باشد علاقه مند شدید، میتوانید در فروشگاه های بزرگی مانند مجموعه ی گامی نو دنا که از این دستگاه الیت استفاده میکنند خرید انجام دهید و از خدمات ارسال رایگان و گارانتی آنها بهره مند شوید.

عضویت در خبرنامه